Mét reden

Sinds ik eind november 2011 de eerste huiskamer binnenstapte als Muziekzendeling met een luistersessie is er van alles gebeurd.

Op tig locaties zijn luisteraars verrast met muziek, ontrafelingen, nieuwe ‘kijk-en op muziek ’ & frisse oren

BON
Fijne reacties van luisteraars en podiumprogrammeurs. Bon. Geweldig dat ik ambassadeurs heb in theaterdirecteurkringen, publiekssupporters en magnifieke mecenassen! Trés bon. Maar toch vind ik het niet snel genoeg gaan. Ik wil meer.

MEER
Meer toonmomenten. Meer publiek. Meer mensen van allerlei kleuren nog meer met muziek verrassen, bewegen, ontroeren en laten dromen. Meer sociaalartistieke projecten als de Buurtluistersessie ontwikkelen. Meer serieus laagdrempelige Intro’s maken zoals de laatste op het Boulez Festival Utrecht. Meer concerten en/of festivals presenteren. Meer mensen besmetten met het muziekvirus.

IMPATIENCE
Het gaat dus nog niet helemaal zoals ik wil. Ok,ok. Natuurlijk heb ook ik (samen met alle creatievelingen) te maken met publiek dat elke dag weer kan kiezen uit tig mogelijkheden. Ik heb te maken met mensen die minder geld te besteden hebben. Ik heb te maken met dé grote misvatting in calvinistisch Nederland: kunst & cultuur is een extraatje, voor de lol, franje. Ik heb te maken met de spoken ‘nut’ en ‘toegevoegde waarde’. Ik heb te maken met de motto’s ‘wat de boer niet kent…’, ‘eerst zien (horen in mijn geval) dan geloven’ en ‘ onbekend maakt onbemind’. Daarnaast heb ik ook te maken met één van mijn karakter-min- puntjes: on-ge-duld.

Maar toch.

MOTIVATIE
Hieronder volgt een lijstje met reacties van publiek en profs om naar een project van deze Muziekzendeling te gaan, om mij te boeken, om alternatief of financieel te supporten. Reacties die hopelijk prikkelen om OuiJAYes te zeggen voor ontdekking, ontwikkeling op muzikaal, sociaal en persoonlijk gebied.

Tot in het echte leven in huiskamer, op werk, of in theater..enne…delen mag!
Een muziekje erbij? Klik hier (hi,hi)

  • Brechtje geeft een andere dimensie aan muziek luisteren (zeker voor mensen zoals ik zonder muzikale achtergrond).
  • Geen voorspelbaar vermaak, maar aanstekelijk enthousiasme voor muziek.
  • Ongegeneerd ontroerende (soms zelfs intieme) muziekmijmermomenten met volslagen vreemden delen dankzij de vertrouwelijke sfeer die Brechtje creëert.
  • Publiek van allerlei pluimage nader tot elkaar brengen met allerlei soorten (wereld) muziek.
  • Brechtje is een vrijbuiter die tegen de stroom (de mainstream) in, haar eigen “ding” doet, dat ondersteun ik!
  • Ik heb van de Muziekzendeling andere oren gekregen en deze horen wezenlijk anders.
  • Brechtje wint je voor nieuw repertoire en ze neemt je in voor een andere manier van luisteren.
  • De Muziekzendeling legt verbanden tussen diverse genres waardoor er letterlijk een wereld aan muziek voor je open gaat.
  • Zij neemt je op een ongewone originele en zeer deskundige manier mee in de wereld van de muziek.
  • Brechtje maakt (klassieke) muziek toegankelijk voor de (mogelijk) geïnteresseerde concertbezoeker, de kers op de taart bij concerten.

PS Bovenstaande opsomming heb ik niet zelf verzonnen, maar ontving ik via mail, facebook, telefoon of kreeg ik tijdens gesprekken met luisteraars en profs te horen. De laatste 5 punten zijn woorden van prof luisteraars als theaterdirecteuren, artistiek leiders, commerciële opdrachtgevers.